Informacje

Polski Klaster Audio (PEKA) powstał w październiku 2014 roku z inicjatywy Karola Zieleźnika, właściciela salonu audio HiFi Studio w Bielsku-Białej oraz przy współudziale właściciela firmy Encore Seven produkującej wzmacniacze lampowe Egg-Shell, Krzysztofa Grabowskiego.
Ideą powołania Klastra było stworzenie silnej grupy polskich firm działających w różnych dziedzina sfery audio po to, by zwiększyć potencjał oddziaływania i promocji polskiej produkcji tak w kraju, jak i na ryknach zagranicznych. Polskie firmy mają ogromny potencjał lecz często pozostają niezauważone wśród konkurencji zagranicznej.


Karol Zieleźnik

Karol Zieleźnik
Właściciel Hi-Fi Studio

Karol Zieleźnik prowadzi swój salon audio nieprzerwanie od 1991 roku. Jest osobą znaną w środowisku w całej Polsce i cieszącą się autorytetem. Ponadto jest hobbystą zaangażowanym w dziedzinę audio, a przy tym jest osobą niezależną, nie poddającą się trendom. W ofercie salonu posiada te marki, które po prostu są dobre.
Od dawna promuje produkty polskie i wspiera polskich producentów. Od kilku lat organizuje lokalne pokazy Audiofil Design odbywające się przy okazji festiwalu Lotos Jazz Festival Bielska Zadymka Jazzowa.
Polski Klaster Audio rodził się w głowie dłuższy czas, aż wreszcie udało się ten pomysł zmaterializować licząc na to, że, wzorem klastrów z innych branż, skupi wokół siebie wartościowe polskie firmy i stanie się silną grupą zdolną konkurować wizerunkowo z dużymi markami.

Krzysztof Grabowski

Krzysztof Grabowski
Właściciel Encore Seven

Krzysztof Grabowski jest właścicielem firmy Encore Seven produkującej wzmacniacze lampowe marki Egg-Shell. Ponadto jest informatykiem i fotografem. Jest autorem kilku wystaw w Polsce i za granicą głównie o tematyce muzycznej. Jest także laureatem kilku wyróżnień fotograficznych oraz organizatorem konkursów i ich jurorem. Z jego inicjatywy powstała międzynarodowa grupa skupiająca fotografów koncertowych - Music Photographers Collective (MPC). Krzysztof Grabowski współpracuje z różnymi wydawnictwami publikując swoje zdjęcia i artykuły z koncertów, w tym w Jazzarium, Magazynie Lizard, czy Jazz Forum